Maleri stadig Lifes

Så du ønsker at være kendt som en maler af stadig liv? Still life maleri giver dig, kunstneren mulighed for at gøre spiritualitet eller poesi til tilsyneladende banale objekter. Om den endelige oprettelse syntes mindre indviklet end portrætter eller landskaber, omfatter processen med at komponere et stilleben mangfoldige præparater og specifikke krav.

En af de specifikke krav er lyskilden. Det bør være stabil og kunstneren er tilladt at bruge kunstigt lys og reflekser. Et vindue, der vender mod nord er god i stedet for en, der vender ud mod øst. Grunden til dette er ganske indlysende. Den hurtige ændring af solens position påvirker belysningen og efter et stykke tid, vil du tabe det første billede, som du søgte i første omgang.

En anden ting at forberede er sammensætningen af emnet. Du skal være sikker på, at det er, hvordan du vil objekter skal arrangeres. Du kan tegne flere foreløbige skitser ved hjælp af forskellige kompositioner og omhyggeligt undersøge hver af dem. Vælg den, der ville give den mest afbalanceret og harmonisk mønster af lys og mørke.

Det næste skridt er at beslutte, hvorledes du vil bruge. Undtagen når du sigter for “photo-realism”, ønsker du ikke virkelig at male emnet så nøjagtigt som du kan se den. Beslutte derfor, hvad er dit formål, koncept eller endda meddelelse for at gøre denne stadig liv. Dette trin er mest afgørende fordi baseret på din beslutning, du vil finde ud af hvordan du vil fortsætte.

Olie maleteknik udnyttet af mange gamle mestre indebærer anvendelse af gentagne lag af maling og glasurer. Nogle eksempler på værker udført af denne teknik er “Still Life: citroner, appelsiner og en Rose” af Zurbarán og “The Silver bæger” af Chardin.

Eller du kan ønske at anvende metoden med direkte maleri. Hvis du beslutter dette, er en god ting at huske at beslutte et centrum af renter. Dette center interesse ideelt set er det mest oplyste af alle objekter og andre er delvist skjult af skygger. Selvfølgelig, bør den overflade, hvor midten af interesse ligger tændte også. Men linjen i skyggen under objekterne bør ideelt set være den mørkeste i billedet.

En anden ting at huske er forskellige figurer af dine objekter og stelpladen. Etablere disse tidligt og aldrig miste dem i processen.

Og endelig, efter du har anvendt alle de nødvendige streger og farver, træde et skridt tilbage og granske dit arbejde. Tilføje prikken over i’et. For eksempel, hvis det samlede indtryk er temmelig kedelig, overveje at tilføje en anden farve, måske et supplement til en af de farver, du har anvendt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *